-->

Tulis sesuatu dan tekan Enter

ads here
On
advertise here

Bace nie plezzz , Kiamat menurut Agama Islam di tandai dgn beberapa petanda. Kita boleh baca novel sampai bribu2 muka surat x kan xbleh baca 5 mnit pnya masa untuk ini...
Kemunculan Imam Mahdi
Kemunculan Dajjal
         
Turunnya Nabi Isa (AS)
        
Kemunculan Yakjuj dan Makjuj
         
Terbitnya matahari dari Barat ke Timur
         
Pintu pengampunan akan ditutup
         
Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah & akan menandai muslim yang sebenar2nya
         
Kabut selama 40 Hari akan mematikan semua orang beriman sejati shj mereka tidak perlu mengalami tanda2 kiamat lainnya
         
Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerosakan
         
Kemusnahan/runtuhnya Kabah
         
Tulisan dalam Al-Quran akan lenyap
         
Sangkakala akan ditiup pertama kalinya membuat semua makhluk hidup merasa bimbang dan ketakutan
         
Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membuat semua makhluk hidup mati dan yg ketiga yang membuat setiap makhluk hidup bangkit kembali
         
Nabi MUHAMMAD SAW telah bersabda:
"Barang siapa yg mengingatkan ini kepada orang lain, akan Ku  buatkan tempat di syurga baginya pada hari penghakiman kelak"
         
Allah berfirman :
"jika engkau lebih mengejar duniawi daripada mengejar dekat denganKu maka Aku berikan, tapi Aku akan menjauhkan kalian dari syurgaKu"
         
Itulah yg dimaksud dajjal yg bermata satu:ertinya hanya memikirkan duniawi daripada akhirat.
Kerugian meninggalkn solat:
Subuh: Cahaya wajah akan pudar.
Zuhur: Berkat pendapatan akan hilang.
Asar: Kesihatan mulai terganggu.
Maghrib: Pertolongan anak akan jauh di akhirat nanti.
Isyak: Kedamaian dlm tidur sukar didapatkan.
         
Sebarkan dgn ikhlas. tiada paksaan dalam agama..Niatkan ibadah(sebarkan ilmu walau 1 ayat)
         
Nasihat Kubur: 
Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yg gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJUD..
         
Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan SILATURAHIM..
         
Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca AL-QUR'AN..
         
Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan amal SEDEKAH..
         
Aku yg menyepitmu hingga hancur bila mana tidak solat bebaskan sempitan itu dengan SOLAT..
         
Aku adalah tempat utk merendam dgn cairan yg amat menyakitkan mu, bebaskan rendaman itu dgn PUASA..
         
Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya, maka persiapkanlah jawapanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"..
         
✅Kirimkan ini semampumu dan seikhlasmu kepada sesama Muslim, sampaikanlah walau hanya pada 1 org..
✅Karena, saat kamu membawa Al-Qur'an, setan biasa2 saja..
✅Saat kamu membukanya, syaitan mulai curiga..
✅Saat kamu membacanya, ia gelisah..
✅Saat kamu memahaminya, ia kejang2..
✅Saat kamu mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan shari-hari, ia stroke..
✅Trus n trus baca & amalkan agar syaitan stroke semuanya juga jantungnya dan mati.
✅Ketika anda ingin menyebarkan ini, lagi2 syaitan pun mencegahnya.
         
....Syaitan berbisik;
"SUdahlaaaaaah tak payah di SEBARKAN, tak penting pown, BUANG MASA saja, tak mungkin akan di baca "...
         
Sekecil apapun amal ibadah, Allah SWT menghargainya puluhan kali ganda  


Posted via Lenovo A706

Suka Tengok Bila Korang Komen!~

Click to comment